Wednesday, October 6, 2010

Bukan Niat ku...

bukan niat ku...
untuk sengaja untuk memarahi dirimu
ku marah dirimu disebabkan untuk kebaikan diri mu
bukan untuk kepentingan ku, bukan tidak menerima mu seadanya, atau pun tidak memahami dirimu.
ini semua kerana untuk kebaikan dirimu untuk menjadikan kamu lebih baik dan berjaya...

kenapa perlu berputus asa sekarang?? sedangkan kita mempunyai masa yang panjang... biar orang kata kita ini tiada berkemampuan asalkan kita buat yang terbaik dahulu, buktikan pada diorang walaupun kita tidak mempunyai masa lagi, ape salahnye kita menggunakan masa itu dengan sebaik-baiknye untuk buat yang terbaik..

mudah berputus asa..
itula sifat yang syaitan paling suka.. kerana ingin menjatuhkan kita ke lembah yang durjana.. lawan la ia sebaiknya kerana kita akan dapat hasilnya degan begitu baik.. kerana tuhan akan membantu kita kalu kita berusaha..

oh tuhan,
kau berikan lah ia kekuatan untuk dirinya untuk berjaya di dalam bidangnya.. ya tuhan tunjukan la ia jalan supaya mudah untuk nya menjalani urusan seharianya.. kau jauhkan la ia dari hasutan syaitan yang ingin selalu menjatuhkan umat mu ini..ku harap dia memahami ape maksud mu dan maksud diri ku ini...

jangan la mudah berputus asa dahulu..
jangan la..
kerana ku tak mahu kamu menyesal kemudian hari.. aku akan membantu jika kau memerlukannya...ku sayangkan kamu hingga ke akhirnya walaupun ku tau kau membenci ku..

ingin ku semai didalam dirimu, bahawa jangan kenal erti berputus asa.. kerana ingin ku melihat kamu berjanya..

ku memarahi kamu..
bukan kerana ego ku,
bukan untuk kepentingan ku,
bukan kerana ingin menjatuhkan kamu,
dan juga bukan kerana tidak memyanyagi mu..

tetapi ingin melihat kamu berjaya dalam bidang mu, kerana ingin melihat kamu tabah dalam kehidupan mu,dan kerana untuk kebaikan mu didunia mahupun diakhirat..ku selalu dengan dirimu hingga akhir waktu...

by:amirulex

No comments:

Post a Comment